Ukraińskie przedsiębiorstwo MHP
W przekazie dot. sektora drobiarskiego najbardziej zasięgowe były publikacje o rozwoju ukraińskiego przedsiębiorstwa MHP oraz jego potencjalnego wpływu na polski sektor drobiarski. Informacje na ten temat były szeroko dostępne w sieci, jednak angażowały głównie internautów spoza ścisłego kręgu rolniczego. Ekspansja ukraińskiej firmy drobiarskiej wywoływała przeważnie negatywne emocje w social media, a w dyskusji dominowały wzmianki w narracji anty-ukraińskiej.
Najpopularniejsza publikacja: https://tinyurl.com/2dp7ukgo
Zasięg: 260 tys.
Ceny skupu bydła
W przestrzeni portali internetowych w dalszym ciągu największą uwagę przykuwały wzmianki związane z cenami skupu bydła. Artykuły pojawiały się w prasie o tematyce rolniczej, ale również w przekazie mediów ogólnopolskich. Aktywność internautów była umiarkowana, a nastroje zróżnicowane. Oprócz zadowolenia ze wzrostu cen, częściowo obecny był pesymizm w kontekście możliwej zmiany trendu, w związku z umową z Mercosur.
Najpopularniejsza publikacja: https://tinyurl.com/2y84v82h
Zasięg: 100 tys.
Wahania cen oraz kolejne ogniska ASF
W kontekście sektora wieprzowego największe zainteresowanie wzbudzały publikacje dot. wahań cen świń w Polsce oraz kolejnych ognisk ASF. Dyskusja w mediach społecznościowych o umiarkowanym natężeniu negatywnych emocji. Komentujący uznawali nieznaczne podwyżki cen trzody chlewnej za niewystarczające, a informacje o nowych ogniskach wywoływały przekonanie, że choroby są celowo rozprzestrzeniane w celu osłabienia małych hodowców i uzależnienia kraju od importu tuczników.
Najpopularniejsza publikacja: https://tinyurl.com/229yjscw
Zasięg : 65 tys.
Analiza wykonana przez IBIMS Green.