Wieprzowina na szczycie polskich social mediów (13 sierpnia – 19 sierpnia)

Kategoria: Analizy
28 sie, 2025

W ciągu ostatniego tygodnia wzmianki o poszczególnych rodzajach mięsa osiągnęły wysoki poziom zasięgu w polskim internecie. Największą liczbę odbiorców odnotowano w przypadku wieprzowiny (6,95 mln), co oznacza, że treści na jej temat mogły dotrzeć do prawie co 4. internauty. Wzmianki o drobiu (5,74 mln) trafiły do co 5. osoby, natomiast wołowina (3,63 mln) dotarła do co 9. użytkownika polskiej sieci.

Szacunki te oparto na danych o liczbie użytkowników internetu w Polsce, która według raportów Głównego Urzędu Statystycznego i źródeł branżowych w 2024 roku wynosiła około 31 milionów osób.

W minionym tygodniu w polskim internecie dominowały wzmianki o wieprzowinie (39%), która była najczęściej komentowanym rodzajem mięsa. Następnie pojawiły się treści o drobiu (36%), a na trzecim miejscu znalazła się wołowina z udziałem 25%.

Wzmianki to suma wszystkich wypowiedzi w przestrzeni social media (portalach internetowych, mediach społecznościowych, blogach) czyli oryginalnych wpisów i pierwszych publikacji.

Analiza rynku

Jakie panowały nastroje?

Ponad połowa internautów wypowiadała się pozytywnie o poszczególnych rodzajach mięs.

Badanie sentymentu, czyli analiza emocji i tonów wypowiedzi w sieci, wykazało, że dominowały nastroje pozytywne. Mimo pewnych krytycznych głosów, ogólny odbiór tematyki mięsnej w polskim internecie jest zdecydowanie pozytywny, z przewagą entuzjastycznych opinii na temat poszczególnych rodzajów mięsa. Opinie te wskazują na dużą sympatię internautów do tematów związanych z wieprzowiną, drobiem i wołowiną.

Analiza wykonana przez IBIMS Green.